De kranten zeggen genoeg... - Reisverslag uit Oss, Nederland van Ehssane Gounou - WaarBenJij.nu De kranten zeggen genoeg... - Reisverslag uit Oss, Nederland van Ehssane Gounou - WaarBenJij.nu

De kranten zeggen genoeg...

Door: Ehssane

Blijf op de hoogte en volg Ehssane

12 Januari 2008 | Nederland, Oss

Mogelijk toch gratis bussen voor kinderen en ouderen

De PvdA houdt vast aan gratis busvervoer.

DEN BOSCH - De kans is groot dat er toch gratis busvervoer komt voor kinderen en ouderen. Provinciebestuurder Moons wil ouderen en kinderen 30 cent per rit laten betalen en anderen 60 cent tot een euro.
De PvdA is het daar niet mee eens omdat vóór de verkiezingen van vorig jaar maart de indruk is gewekt dat er gratis bussen zouden komen voor kinderen en ouderen. Het CDA wil het nieuwe voorstel eerst bespreken, maar volgens een woordvoerder staat de fractie er positief tegenover.

Volgens de PvdA laten de proeven met gratis busvervoer in Tilburg en de regio Eindhoven goede resutaten zien. Als de regio Eindhoven, die haar eigen bussysteem heeft, meedoet aan de provinciale proef, kost het experiment vier miljoen meer. Daarmee komt de prijs van de proeven boven de begrote 28 miljoen. Een meerderheid van de Brabantse politiek heeft al eerder gezegd, dat die bovengrens niet heilig is.

Bron: omroep Brabant

'Oud en jong gratis in bus'
door Ron Lodewijks


12 jan 2008, 03:03 - DEN BOSCH - Provinciale Staten besluiten op 1 februari mogelijk tot een Brabantse proef voor 18 maanden met gratis busvervoer voor kinderen tot 12 jaar en 65-plussers. PvdA en SP zijn hier voor en het CDA staat er welwillend tegenover.

Het provinciebestuur (GS) liet eerder weten voor deze doelgroepen te denken aan een laag tarief van 30 eurocent per rit. De gemeente Tilburg en de regio Eindhoven hebben aangedrongen op gratis busvervoer voor jongeren en ouderen omdat zij daarmee zelf inmiddels goede ervaringen hebben opgedaan. Dat kost de provincie minstens 3 miljoen extra.

Voor Brabanders in de leeftijdcategorie van 12 tot 65 jaar komt een proef tegen gereduceerd tarief: 1 euro per rit in de spits en 60 eurocent daarbuiten.

Een voorstel van het Reizigersoverleg Brabant (ROB) om met deze proef in ieder geval te wachten op invoering van de chipkaart in het openbaar vervoer, werd gisteren niet omarmd in de statencommissie voor mobiliteit.

Bron: Brabants Dagblad

  • 12 Januari 2008 - 10:21

    Ehssane:

    Heerlijk dat dit het resultaat is in de publieke opinie na een week hard kei hard werken...Maar we hebben nog 3 weken te gaan, want dan besluiten we definitief!

  • 12 Januari 2008 - 10:40

    Lieke:

    Hard werken loont! Het ziet er bijzonder positief uit, ik ben benieuwd.

    groetjes Lieke

    ps: bedrijfsuitje? Of is vlottenbouwen je nieuwe hobby ;)?

  • 12 Januari 2008 - 10:42

    Lieke:

    Hee! Heb geen bericht in mijn mailbox gehad van de afgelopen twee nieuwe berichten op je site :s

  • 12 Januari 2008 - 13:06

    Frans Griffioen:

    Prima dat initiatief. Vraag: als die bussen nou straks "vol"zitten, wie heeft er dan geprofiteerd? De minder draagkrachtigen of in meerderheid de draagkrachtigen zoals ik zelf die eigenlijk al lang van de bestaande faciliteiten gebruik kunnen maken?
    Voorstel voor als het voorstel slaagt:
    Laat studenten, verkeer en planologie vanaf de start van de proef, zo vroeg mogelijk, onderzoek doen, die dat 'live' en via vragenlijsten over de de gehele periode van het experiment.

    Bij goedkoper of gratis nauwgezet onderzoeken:

    -Welke passagiers zitten er nu in de bus?
    -Wie zijn er bijgekomen
    -Wat is de reden waarom zij er bij gekomen zijn? Bekendheid met het experiment? Financieele redenen en welke dan? Zoals: mooi meegenomen maar eigenlijk heb ik het niet nodig en kan ik de gewone tarieven ook betalen of.. nu het goedkoper is - was het maar gratis - kan ik, kunnen wij, ook met openbaar vervoer reizen.

    Als je een dergelijk onderzoek doet heb je tegelijk goede onderbouwing voor voortzetting, uitbreiding of ... ja het kan ook mislukken.
    Nog een politiek voordeel: je verkrijgt op deze wijze argumentatie, munitie, voor politieke tegenstanders die goede en sociale initiatieven onderuit willen halen.

    Succes Ehssane en groet van,

    Frans Griffioen

  • 12 Januari 2008 - 15:28

    Nora:

    Klasse Ehsanne! Heb je gezien dat ik jou op mijn NIEUWE website heb geplaats MET foto?

    Het oude adres www.norakasrioui.nl is nog steeds van kracht.

    Liefs,
    N

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ehssane

Beste familie, vrienden en collega’s, Zoals jullie al wellicht weten zijn op 7 maart de Provinciale Statenverkiezingen in Brabant. Met trots deel ik mee dat ik op nummer 9 sta van de PvdA lijst! Voor de volledige lijst kun je kijken op http://www.gewestnoord-brabant.pvda.nl Dit betekent dat vanaf nu de campagne is begonnen, waar ik met veel energie en zin aan begin. Maar campagne voeren kan ik niet alleen en wil jullie daarom vragen om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te stellen van mijn kandidaatsstelling. Ik zet me in voor idealen en hopelijk steunen jullie mij hierin. Tot gauw en Toedels!!! Ehssane Gounou

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 161435

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: