Maidenspeech en jij kan aanwezig zijn? - Reisverslag uit Oss, Nederland van Ehssane Gounou - WaarBenJij.nu Maidenspeech en jij kan aanwezig zijn? - Reisverslag uit Oss, Nederland van Ehssane Gounou - WaarBenJij.nu

Maidenspeech en jij kan aanwezig zijn?

Door: Ehssane

Blijf op de hoogte en volg Ehssane

29 Januari 2008 | Nederland, Oss

Gratis bus in Brabant van baan

29 jan 2008, 08:15 - DEN BOSCH - Gratis busvervoer in Brabant is volledig van de baan. Naast de VVD en D66 is ook het CDA in Provinciale Staten definitief tegen een proef hiermee voor ouderen en jongeren. De grootste statenfractie steunt volgens voorzitter Wim Thuis het voorstel van het provinciebestuur (GS) om deze doelgroepen anderhalf jaar lang voor 30 eurocent per rit met de stads- en streekbus te laten reizen.

Daarmee staat vast dat een Statenmeerderheid komende vrijdag tegen een voorstel van de SP voor gratis doelgroepenvervoer zal stemmen. Wat de PvdA gaat doen is niet duidelijk. Vorige week werd gedreigd met een crisis, maar gisteravond zinspeelde fractievoorzitter John Arkes op een aanvulling van het GS-voorstel om de nederlaag te verzachten. De PvdA beschouwt gratis doelgroepenvervoer als haar 'kroonjuweel', maar kan die nu niet meer verzilveren. Wat daar dan tegenover moet staan, wil Arkes nog niet zeggen. "Maar ik proef dat we er met CDA en VVD uit gaan komen." Gratis busvervoer in Brabant is volledig van de baan. Naast de VVD en D66 is ook het CDA in Provinciale Staten definitief tegen een proef hiermee voor ouderen en jongeren.

De grootste statenfractie steunt volgens voorzitter Wim Thuis het voorstel van het provinciebestuur (GS) om deze doelgroepen anderhalf jaar lang voor 30 eurocent per rit met de stads- en streekbus te laten reizen.

Daarmee staat vast dat een Statenmeerderheid komende vrijdag tegen een voorstel van de SP voor gratis doelgroepenvervoer zal stemmen. Wat de PvdA gaat doen is niet duidelijk. Vorige week werd gedreigd met een crisis, maar gisteravond zinspeelde fractievoorzitter John Arkes op een aanvulling van het GS-voorstel om de nederlaag te verzachten. De PvdA beschouwt gratis doelgroepenvervoer als haar 'kroonjuweel', maar kan die nu niet meer verzilveren. Wat daar dan tegenover moet staan, wil Arkes nog niet zeggen. "Maar ik proef dat we er met CDA en VVD uit gaan komen."

Bron: Brabants dagblad

Wil je weten of dit waar is dan raad ik je aan om a.s. vrijdag aanwezig zijn tijdens de vergadering :-) Dan zal ik tevens mijn maidenspeech houden...Spannend he!

De afgelopen maanden en weken heb ik me echt kei hard ingezet voor de OV pilots. Dit waren soms hele stressige momenten. Maar ik kan je zeggen dat het de moeite waard is. Ik zal volgende week nog een apart verhaal posten over de 'strijd' binnen het OV dossier.

Hopelijk tot vrijdag!

Groet,

Ehssane

  • 29 Januari 2008 - 21:43

    Nora:

    Heel ingewikkeld allemaal!!
    Jij bent een kei!! Maar dat weet je.
    Hartelijks,
    Nora

  • 29 Januari 2008 - 21:50

    Younes:

    Ach....30 cent is toch ook niet veel (weet dat je dit niet wilt horen haha;).

    Maar misschien dat jullie nu eens gaan kijken naar dat ene kwartje van Kok, wat inmiddels met de inflatie enzo...minstens een euro waard is geworden...I demand a refund per liter:-)

    Nee hoor...goed verhaal Ehs, goed bezig (al heb ik er niets aan...woon (nog) niet in Brabant..wie weet ooit als ik heel oud wordt (miss is het dan wel gratis reizen...ik duim nog steeds voor je:P)

    Gr. Y.

  • 30 Januari 2008 - 06:50

    Ron Van Zeeland:

    Hoi Ehssane,

    Succes vrijdag. Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst, en ik denk velen met mij.

    Groetjes,
    Ron

  • 30 Januari 2008 - 07:38

    Els En Kevin:

    Hoi Ehsanne,
    Ik kan er helaas door gezondheids problemen er niet bij zijn maar ik weet dat je het zeker kunt.lAAT ZE MAAR EENS DAAR EEN POEPIE RUIKEN.Hoor het wel van je

  • 30 Januari 2008 - 21:15

    Lieke:

    Ha Ehssane!

    Hoe laat en waar precies? Ik heb stage op de vrijdag, maar wil zo graag komen! Heb je anders later op de dag of volgende week (voor mij vakantie) tijd om er alles over te vertellen?

    liefs Lieke

  • 31 Januari 2008 - 11:32

    Frans Beems:

    Beste Ehssane,
    Erg jammer, maar ik blijf hoop houden op gratis OV; ik zal vertellen waarom. Ik ben PvdA-lid én vrijwillig buschauffeur op de Buurtbus in de gemeente Bernheze. Ik doe dit werk omdat ik mijn steentje wil bijdragen aan een goed OV met als doel om meer mensen uit de auto te krijgen. Ik zie met lede ogen aan dat ik buiten de spits meestal met een lege bus heen en weer rijd. Dat is niet omdat de tarieven te hoog zijn, integendeel, maar de mensen vinden de auto gewoon makkelijker. Ik verwacht echter dat als het echt gratis zou worden (bv. na 9 uur 's morgens) er meer mensen de bus zouden pakken. Daarvoor zijn de meesten toch voldoende 'homo calculus' als ze het vergelijken met benzine- en parkeergeld. Veel hoeft zo'n regeling volgens mij niet te kosten: de bus rijdt toch, of er nu wel geen passagiers in zitten. Maar elke auto die niet gebruikt wordt is winst voor het milieu!

  • 31 Januari 2008 - 11:36

    Ehssane:

    Beste Frans,

    Ik ben het helemaal met u eens en dat meen ik oprecht! Gratis doelgroepen vervoer zal ons doel zijn en blijven, maar de strijd was en is hard..

    Bedankt voor uw reactie en ik zou zeggen geef niet op, want dat doe ik ook niet!

    Ehssane

  • 31 Januari 2008 - 14:17

    Marrit:

    Hey meissie,

    Kan er helaas niet bij zijn, want heb een andere afspraak staan. Maar good luck met je maiden speech!!
    Spreek je snel!

    Dikke X Mij

  • 02 Februari 2008 - 15:34

    Werner Buelen:

    Beste Ehssane,

    Vandaag vernam ik dat er een politieke doorbraak is in het dossier "gratis openbaar vervoer". Volgens het Brabants dagblad kunnen ouderen en jongeren kunnen vanaf 1 mei gedurende anderhalf jaar voor 30 eurocent per rit met de bus mee, de overige reizigers, tussen 12 en 65 jaar, vanaf eind december voor 1 euro in de spits en 60 eurocent in de daluren. Zo zie je maar dat geduld en vakbekwaamheid wordt beloond. Proficiat voor de prestaties van de PVDA-fractie. Echte klasse.

  • 02 Februari 2008 - 18:53

    Werner Buelen:

    Om alle misverstanden te vermijden wil ik mijn vorig bericht verduidelijken. De PVDA streeft (terecht) naar gratis openbaar vervoer. Helaas komt zo'n ambitieus plan altijd geleidelijk tot stand. Daarom is het goed dat de PVDA het huidig voorstel draagt. Het is een volwaardige stap naar het gratis vervoer. Vanzelfsprekend is er nog heel wat werk te verrichten, maar de juiste weg is ingeslagen. Vandaar mijn welgemeende felicitaties aan Ehssane (en haar collega's).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ehssane

Beste familie, vrienden en collega’s, Zoals jullie al wellicht weten zijn op 7 maart de Provinciale Statenverkiezingen in Brabant. Met trots deel ik mee dat ik op nummer 9 sta van de PvdA lijst! Voor de volledige lijst kun je kijken op http://www.gewestnoord-brabant.pvda.nl Dit betekent dat vanaf nu de campagne is begonnen, waar ik met veel energie en zin aan begin. Maar campagne voeren kan ik niet alleen en wil jullie daarom vragen om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te stellen van mijn kandidaatsstelling. Ik zet me in voor idealen en hopelijk steunen jullie mij hierin. Tot gauw en Toedels!!! Ehssane Gounou

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 161224

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: