Brabants Fietsleensysteem - Reisverslag uit Oss, Nederland van Ehssane Gounou - WaarBenJij.nu Brabants Fietsleensysteem - Reisverslag uit Oss, Nederland van Ehssane Gounou - WaarBenJij.nu

Brabants Fietsleensysteem

Door: Ehssane

Blijf op de hoogte en volg Ehssane

07 Oktober 2008 | Nederland, Oss

P E R S B E R I C H T


Naar aanloop van de Provinciale begrotingsbehandeling op 7 november zal de PvdA een “fietsleensysteem” introduceren. Het fietsleensysteem moet aansluiten op de huidige OV-fiets die al op een aantal grotere stations te verkrijgen is. De PvdA wil dat dit concept wordt uitgebreid naar andere OV knooppunten, transferia en toeristische attracties. Om het plan te laten slagen is een gezamenlijke aanpak met Brabantstad van belang.

Het fietsleensysteem is goed voor de bereikbaarheid van de Brabantse steden, het milieu en de gezondheid. Door het idee samen met de 5 grote Brabantse steden op te zetten levert het ook een geweldige impuls aan het toerisme.

Ehssane Gounou is Statenlid voor de PvdA en vindt het een goed plan. “Momenteel is de OV-fiets vrijwel aanwezig op elk groter NS station en vooral gericht op de treinreiziger. Het zou mooi zijn om dit concept breder te trekken en ‘natransport’ met de fiets ook op de grotere busstations en transferia mogelijk te maken. Dit zou erg goed kunnen aansluiten op onze provinciale fiets en bereikbaarheids ambities”.

Het fietsleensysteem is al in de Bossche gemeenteraad, waar Maarten Pieters namens de PvdA het idee lanceerde, besproken en enthousiast ontvangen. Pieters: ”In een flink aantal Europese steden bestaat al een fietsleensysteem, bijvoorbeeld Kopenhagen, Parijs en Barcelona. Maar het bestaat nog niet in Nederland. Om het idee te laten slagen is de communicatie het belangrijkste. Daarom trekken we nu met de grote steden in Brabant en de provincie samen op.”

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ehssane

Beste familie, vrienden en collega’s, Zoals jullie al wellicht weten zijn op 7 maart de Provinciale Statenverkiezingen in Brabant. Met trots deel ik mee dat ik op nummer 9 sta van de PvdA lijst! Voor de volledige lijst kun je kijken op http://www.gewestnoord-brabant.pvda.nl Dit betekent dat vanaf nu de campagne is begonnen, waar ik met veel energie en zin aan begin. Maar campagne voeren kan ik niet alleen en wil jullie daarom vragen om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te stellen van mijn kandidaatsstelling. Ik zet me in voor idealen en hopelijk steunen jullie mij hierin. Tot gauw en Toedels!!! Ehssane Gounou

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 769
Totaal aantal bezoekers 161527

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: