De beste wensen en een mobiel 2009! - Reisverslag uit Oss, Nederland van Ehssane Gounou - WaarBenJij.nu De beste wensen en een mobiel 2009! - Reisverslag uit Oss, Nederland van Ehssane Gounou - WaarBenJij.nu

De beste wensen en een mobiel 2009!

Door: Ehssane

Blijf op de hoogte en volg Ehssane

11 Januari 2009 | Nederland, Oss

PvdA Brabant wenst u met het goedkoop openbaar vervoer een mobiel 2009!

Het afgelopen jaar heeft de PvdA Brabant zich sterk gemaakt voor een toegankelijk en goedkoop openbaar vervoer voor alle Brabanders. En ik kan u zeggen dat onze inspanningen zijn beloond! De PvdA is blij met de invoering van het tweede deel van de pilot goedkoop openbaar vervoer. Het afgelopen jaar konden kinderen tot 12 jaar en 65 plussers al voor 30 cent met de bus reizen. En vanaf 1 januari 2009 verlaagt de provincie de bustarieven óók voor reizigers tussen de 12 en 65 jaar. Zij betalen dan tijdens de daluren € 0,60 en tijdens piekuren € 0,90 met een speciale strippenkaart.

Deze tarieven gelden voor alle busreizen van een uur, met of zonder overstappen in heel Brabant - uitgezonderd de regio Eindhoven/SRE. Voor de twee proeven zijn er speciale strippenkaarten, abonnementen en een dagkaart. Deze zijn te koop bij de gebruikelijke verkooppunten.

Het is voor het eerst in Nederland dat er op een zodanig grote schaal met goedkoop openbaar vervoer voor álle leeftijdsgroepen wordt geëxperimenteerd. De provincie wil hiermee meer busreizigers aantrekken, om files en CO2-uitstoot te verminderen, en met name ouderen meer te laten deelnemen in de samenleving. Beide proeven duren 18 maanden.

Voor meer informatie kunt u mailen naar egounou@brabant.nl of u kunt een kijkje op de site van de provincie nemen: www.brabant.nl/bus

Ehssane Gounou
Woordvoerder Mobiliteit

  • 11 Januari 2009 - 14:27

    Rukiye:

    Goed werk lieverd!

  • 11 Januari 2009 - 14:42

    Marrit:

    Well done girl!
    Keep it up! ;)

  • 11 Januari 2009 - 21:44

    Frans Griffioen:

    Ook voor jou een mooi 2009 en dank voor je aanstekelijke en frisse
    inzet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ehssane

Beste familie, vrienden en collega’s, Zoals jullie al wellicht weten zijn op 7 maart de Provinciale Statenverkiezingen in Brabant. Met trots deel ik mee dat ik op nummer 9 sta van de PvdA lijst! Voor de volledige lijst kun je kijken op http://www.gewestnoord-brabant.pvda.nl Dit betekent dat vanaf nu de campagne is begonnen, waar ik met veel energie en zin aan begin. Maar campagne voeren kan ik niet alleen en wil jullie daarom vragen om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te stellen van mijn kandidaatsstelling. Ik zet me in voor idealen en hopelijk steunen jullie mij hierin. Tot gauw en Toedels!!! Ehssane Gounou

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 891
Totaal aantal bezoekers 161327

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: